Witam ponownie ;)
Ostatnio dostałem pytanie od jednego z fanów projektu - Adam1991. Pozwolę sobie zacytować:
"Czy używając Waszego narzędzia będę mógł dowolnie kreować mechanikę mojego RTSa, mam na myśli poziom trudności AI, opcje takie jak bohaterowie, czary, brak czarów, poziomy budynków czy też ich brak?"
Jako, że jest to pytanie, na które odpowiedź przedstawi dużo założeń naszego projektu postanowiłem odpowiedzieć na nie na naszej stronie.
Więc tak - jeśli chodzi o przeciwnikaw naszym RTSie (AI) - Będzie mozliwość konfigurowania zachowań naszego przeciwnika, wybierając jego cele pierwszorzędne jak i drugorzedne. Dodatkową opcją będzie mozliwość zmiany pliku konfiguracyjnego odpowiadającego za zachowanie danego AI - zmieniać będzie można wartości takie jak agresywność (jak mocno AI dąży do zniszczenia wszystkich), eksploracja (jak często wychodzi poza swój terez) oraz różne inne wartości odpowiadające za np. używanie jednostek bliskozasięgowych, dalekozasięgowych, jak mocny jest wróg w obronie, czy używa uzdrowień, czarów itp. Więc możliwości konfigurowania przeciwnika jest naprawdę wiele.
Jeśli natomiast chodzi o kwestię Gameplay'u - przy tworzeniu nowej gry będziemy pytali o styl, z jakiego chcemy korzystać - na tej podstawie będziemy mieli ustawienie gry względem pewnego "schematu". Przykładem może być tutaj porównanie dwóch gier - Age of Empires oraz Warcraft 3 - dwie różne gry (jedna z bohaterem, druga bez) - wiec na początku wybierzemy czego oczekujemy od naszego RTSa - to znacznie przyspieszy produkcję gry jak i zakreśli nam, czego od niej oczekujemy.
Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości co do tych części aplikacji.
Na koniec 2 rzeczy od zespołu:
1. Screen ukazujący jednostkę halabardzisty dla średniowiecza.
2. Jako, że w pierwszej kolejności ukaże się demo technicze planujemy zrobić tylko jeden scenariusz Gameplayu, a jako, że aplikacja jest dla Was - chcemy byście zagłosowali jaki Gameplay chcielibyscie zobaczyć w aplikacji najpierw (ankietę można znaleźć poniżej).
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie projektem!
Śmieszny halabardzista xP
OdpowiedzUsuńJedno mnie zastanawia, pamiętam, że Age of Emipres właśnie były epoki, a ten typ gry został uwzględniły przy Empire Earth, a przy AEO jest "zwykły rts"
Z tego co pamiętam w EOA nie było epok w stypu od sredniowiecza do przyszłości ;) tylko jakieś tam w srednowieczu i tak (w sensie prehistoria - średniowiecze), tak że nie było aż takiego rozrzutu :) (Chodzi mi oczywiście o EOA 2, bo w 3 nie grałem :P)
OdpowiedzUsuńTak, właśnie się upewniłem, w EOA były ery (4) ale obejmowały tylko sredniowiecze, w ankiecie gdzie jest Empire Earth chodzi mi o ery w stylu - starożytność - przyszlość :) Czyli naprawdę szeroko różnorodne.
OdpowiedzUsuńWłaśnie chciałem dokładnie to samo napisać :D
OdpowiedzUsuńJednak mnie interesuje motyw z bohaterem - żeby mieć pod reką jakiegoś "kozaka" :)
Super pomysł i póki co bardzo dobre wykonanie, kiedy to się ukaże? Czekam z niecierpliwością
OdpowiedzUsuńAle fajnie to wygląda, zrobię wkońcu moją strategie z elfkami :) Czekam z niecierpliwością i juz odklładam pieniążki :) POWODZENIA!
OdpowiedzUsuńAle to będzie w polskiej wersji nie? czekam czekam zacierajac rynce ;]
OdpowiedzUsuńNo pewnie, że w Polskiej wersji językowej ;)
OdpowiedzUsuńBedzie i w polskiej i angielskiej.
OdpowiedzUsuńNo to super, bo z angolem trochę na bakier jestem (uczę się niemieckiego) także miło, trzymam kciuki ziomki :)
OdpowiedzUsuńFajny styl grafy - taki malowniczy, ładnie wygląda, a co do aplikacji mam nadzięję że będzie edycja jednostek dla rasy tak zeby semu mozna bylo poustwiac co chce sie miec. a jak z muzyką tez bedzie w aplikacji gotowa??
OdpowiedzUsuńPo obrazkach - wygląda ekstra, ale ja chcę zobaczyć aplikację a akcji ;)
OdpowiedzUsuńNo wkońcu jest możliwość komentowania bez logowania - czekam na produkt. pozdrawiam
OdpowiedzUsuńa czemu nie 3d?
OdpowiedzUsuńCzytaj newsy chłopie
OdpowiedzUsuńHeh, napisalismy że skupiamy się na 2D póki co ;)
OdpowiedzUsuńMam pytanie - będzie wersja linuksowa, czy tylko C®a$hdows? Byłoby miło, jakby gui było zrobione w czymś przenośnym - wxWindows, QT, etc.
OdpowiedzUsuńWitam, oczywiście że będzie również na Linuksa ;]
OdpowiedzUsuńOK, a kiedy można się spodziewać pierwszej wersji? Chciałbym się tym pobawić, nawet jeśli nie skończone.
OdpowiedzUsuńI taki jeden pomysł: Co powiedzielibyście na możliwość zrobienia AI "od podstaw" przy użycia np. Lua dla bardziej zaawansowanych użytkowników? Coś jak zdarzenia vs. Ruby w RPG Makerze (tu też powinna być możliwość oskryptowania wszystkiego)?
OdpowiedzUsuńI jeszcze pytanie: Czy silnik obsługuje grafiki 32bit, czy tylko 8bit?
Dobra, to już ostatni komencik na ten czas. Co do edytora map, co powiecie na możliwość łatwej edycji wysokości mapy, jak np. w SimCity czy The Sims? Tzn. Lewy klik - podwyższasz teren, prawy obniżasz? To by było bardziej intuicyjne od stawiania tilesów.
OdpowiedzUsuńWitam :)
OdpowiedzUsuńWięc tak: Jeśli chodzi o wersję testową - w planach jest ukończenie do końca wakacji ;)
Na ten moment nie możemy jeszcze powiedzieć jak będzie dokładnie z zaawansowaną edycją AI, lecz oczywiscie mamy zamiar dodania możliwość dodawania własnych skryptów jak w RPG Makerze ;) Lecz jak to zostanie ujęte w projekcie czas pokaże.
Co do grafik - obsłużymy jedne i drugie ;)
Z edycją wysokości jeszcze nie podjęliśmy decyzji, także nie mogę nic powiedzieć na tę chwilę :)
Pozdrawiam
prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.
OdpowiedzUsuń